Przeskocz do treści

Reklama internetowa to taka forma reklamy, która jest rozpowszechniana kanałem internetowym za pośrednictwem stron WWW. Jest to kolejny kanał, który daje możliwość dostępu do odbiorcy. W Internecie służą do tego przeróżne narzędzia i rodzaje marketingu. Już od dawna otrzymujemy na swoje skrzynki mailowe różnego rodzaju materiały reklamowe na przykład w formie listów. Ponieważ reklama dociera do odbiorcy na jego prywatną pocztę muszą istnieć uwarunkowania prawne, aby takie działanie było uzasadnione. Zatem jeśli wyrażamy zgodę na przetwarzanie danych, tym samym możemy się spodziewać otrzymywania materiałów reklamowych w formie elektronicznej.

internet
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Emisje takich internetowych reklam zarówno w formie banerów czy wiadomości nadchodzących na skrzynkę pocztową, są możliwe dzięki odpowiednim narzędziom, jednym z nich jest adserwer. Adserwer to takie miejsce w sieci i taki system informatyczny, który umożliwia zarządzanie i emisje kampanii reklamowych drogą internetową, ale także dzięki niemu możliwe jest raportowania analiza i zarządzanie wynikami takiej kampanii. Wielką zaletą tego rodzaju marketingu jest nieograniczony w czasie i szerokości geograficznej dostęp do odbiorcy. Początkowo reklama w kanale Internetowym przyjmowała formę mailingu, czyli wysyłania reklam za pomocą poczty elektronicznej do grupy odbiorców. Czytaj dalej... "Czym jest reklama internetowa w sieci?"