Przeskocz do treści

Reklama internetowa i jej rozwój w sieci

Człowiek zawsze poszukuje sposobu na skuteczna reklamę, kierując się zasadą, że jest ona dźwignią handlu. W momencie, gdy pojawił się internet reklama internetowa dosłownie zawirusowała siec a niedługo potem stała się przedmiotem wielu debat na temat regulacji oprawnych, co i kiedy możemy otrzymywać na przykład na swoja prywatna skrzynkę pocztową. I takie zresztą były początki tej formy reklamy. Reklama internetowa dziś to bardzo szerokie pojecie, dzięki któremu powstały całe odgałęzienia biznesu zajmujące się reklamowaniem reklam, czyli na przykład pozycjonowaniu stron.

internet
Zdjęcie ze strony Pixabay.com

Reklama w Internecie dziś ma bardzo agresywna formę i absolutnie nie ogranicza się do wyrażenia przez odbiorcę zgody na jej otrzymywanie. Reklama wkracza wszędzie tam gdzie jesteśmy w sieci w danym momencie, rozpoczynając od serii newsleterów, które systematycznie docierają na nasza pocztę, kończąc na śledzących nas reklamach. Baner pojawia się w Internecie po 93 roku i jest to nowatorska wówczas forma reklamy, która widoczna jest dla odbiorcy jako znak graficzny, grafika czy animacja.

Taka reklama w dobie swojej dzisiejszej postaci może za nami podążać, czyli powstają już takie narzędzia internetowe, które zapamiętują jakie strony odwiedzamy i nadsyłają nam reklamy tematyczne. Wielu z odbiorców Internetu jest często poirytowanych, gdy podczas przeglądania strony dosłownie wyskakują reklamy przysłaniając nam czytany właśnie artykuł czy oglądane zdjęcia. Dopiero gdy użytkownik skieruje wskaźnik myszy na krzyżyk może pozbyć się natrętnej reklamy. Trzeba to zaakceptować, gdyż jest to przejawem prawa rynku, aby walczyć o klienta, w sposób, który jest prawnie dozwolony, nawet jeśli nie jest dla odbiorcy najmilszy. Jedna z nowości ostatniego okresu i rozwoju reklamy jest wideo wizytówka, która pozwala na bezpośrednią prezentacje nie tylko treści zawartych w reklamie produktu ale nas samych. Można się zastanawiać czy i my, jako ludzie jesteśmy w tym przypadku produktem.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *